シラバス参照 |
科目一覧へ戻る | 2024/04/11 現在 |
開講科目名 /Course |
英語ⅠC/EnglishⅠC | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
時間割コード /Course Code |
G2001015_G6 | |||||||||
開講所属 /Course Offered by |
共通/ | |||||||||
ターム・学期 /Term・Semester |
2024年度/Academic Year 第1クォーター/1Q | |||||||||
曜限 /Day, Period |
月/Mon 3 | |||||||||
開講区分 /Semester offered |
前期/the former term | |||||||||
単位数 /Credits |
2.0 | |||||||||
学年 /Year |
1 | |||||||||
主担当教員 /Main Instructor |
Collins,Kevin Keyes | |||||||||
授業形態 /Lecture Form |
演習 | |||||||||
教室 /Classroom |
東1号館E1-305/E1-305 | |||||||||
開講形態 /Course Format |
||||||||||
ディプロマポリシー情報 /Diploma Policy |
|
教員名 /Instructor |
教員所属名 /Affiliation |
---|---|
Collins,Kevin Keyes | 大学共通 |
授業の概要・ねらい /Course Aims |
On-Line教科書の内容に沿って、色々な会話や模範文を練習し、基本的なコミュニケーションの能力を高める。 |
---|---|
到達目標 /Course Objectives |
今まで学んできた法則や語彙を復習し、会話の基礎となる表現をしっかり理解し、それを滑らかに運用することを目的する。平易な文を正しいく使うことに重視する。 |
成績評価の方法・基準 /Grading Policies/Criteria |
Students will be evaluated on the basis of frequent in-class quizzes and in-class participation. |
教科書 /Textbook |
The text (an e-book) will be made available online at www.wadaienglsih.net |
参考書・参考文献 /Reference Book |
None required, though students should have a good English-Japanese / Japanese-English dictionary. |
履修上の注意 ・メッセージ /Notice for Students |
特になし |
履修する上で必要な事項 /Prerequisite |
特になし |
履修を推奨する関連科目 /Related Courses |
特になし |
授業時間外学修についての指示 /Instructions for studying outside class hours |
準備学習と復習にそれぞれ最低約一時間、さらに「on-line lessons」に約一時間、合計して授業一回に月2時間程度自主的に学習することが必要です。 |
その他連絡事項 /Other messages |
特になし |
授業理解を深める方法 /How to deepen your understanding of classes |
8. 学生による発表を伴う学習 |
オフィスアワー /Office Hours |
Thurs. 9:00 - 10:00 |
科目ナンバリング /Course Numbering |
C02102E0010121d1 |
No. | 回(日時) /Time (date and time) |
主題と位置付け(担当) /Subjects and instructor's position |
学習方法と内容 /Methods and contents |
備考 /Notes |
---|---|---|---|---|
1 | 1回目 | Intro. to Course | User Accounts / Attendance Cards / Explanation of Course | |
2 | 2回目 | Meeting People | Teacher-Student Q&A / Pair Practice / Group Work |
|
3 | 3回目 | Identifying People & Things | Teacher-Student Q&A / Pair Practice / Group Work | |
4 | 4回目 | Making Suggestions | Teacher-Student Q&A / Pair Practice / Group Work | |
5 | 5回目 | Describing Things | Teacher-Student Q&A / Pair Practice / Group Work | |
6 | 6回目 | Describing Appearance | Teacher-Student Q&A / Pair Practice / Group Work | |
7 | 7回目 | Comparing Things | Teacher-Student Q&A / Pair Practice / Group Work | |
8 | 8回目 | Talking about Daily Activities | Teacher-Student Q&A / Pair Practice / Group Work | |
9 | 9回目 | Talking about Likes and Dislikes | Teacher-Student Q&A / Pair Practice / Group Work |
|
10 | 10回目 | Expressing Preferences | Teacher-Student Q&A / Pair Practice / Group Work | |
11 | 11回目 | Describing Feelings | Teacher-Student Q&A / Pair Practice / Group Work | |
12 | 12回目 | Describing Actions | Teacher-Student Q&A / Pair Practice / Group Work | |
13 | 13回目 | When / While / During / Before & After | Teacher-Student Q&A / Pair Practice / Group Work | |
14 | 14回目 | Talking about the Past | Teacher-Student Q&A / Pair Practice / Group Work | |
15 | 15回目 | Can and Can't | Teacher-Student Q&A / Pair Practice / Group Work |